Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych Wix to długotrwały proces? Od czego zależy sukces SEO?

Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych Wix to długotrwały proces? Od czego zależy sukces SEO?

Kto z nas nie robił zakupów przez internet? W sieci dostępne jest wszystko, a wystarczy kilka kliknięć. Jest to więc jedno z ciekawszych rozwiązań prowadzenie biznesu w skali ogólnopolskiej i międzynarodowej. Jednak w każdej branży należy sięgać do dostępnych narzędzi, aby móc rozwijać swoją firmę. Niezwykle bogaty wachlarz oferuje w tym zakresie optymalizacja SEO. Jest ona jednak długotrwałym procesem. Jak długo trwa więc pozycjonowanie sklepów internetowych wix, czyli na jednej z popularniejszych platform sprzedażowych?

Czym jest kreator Wix?

Wix to kreator stron internetowych oraz jedna z platform oferujących założenie sklepu internetowego. Cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników, ponieważ nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej. Prostota, atrakcyjne szablony, technologia oparta na HTML5 z wysoko wydajnym serwerem. Ten system zarządzania treścią (CMS) dostępny jest w  dwóch wariantach: darmowym i płatnym, oferującym znacznie więcej możliwości.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych Wix jest bardzo intuicyjnym zadaniem, a to za sprawą kilku zalet platformy. Tym, co cenią administratorzy jest:

 

  • darmowy plan kreatora,
  • szeroki wybór motywów,
  • integracja z mediami społecznościowymi,
  • automatyczne aktualizacje,
  • możliwość planowania rezerwacji produktów,
  • edytor stron mobilnych,
  • liczne dodatki z App Market,
  • kompleksowe wsparcie serwisowe. 

Ile trwa pozycjonowanie platformy sprzedażowej na Wix?

Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to najlepszy sposób na zwiększenie bazy klientów i generowanie lepszych zysków sprzedażowych. Na efekty działań pozycjonerskich nierzadko czekać trzeba nawet kilka miesięcy. Aby zrozumieć przyczynę tej sytuacji, warto poznać podstawowe techniki, które wchodzą w skład strategii SEO. Oto najważniejsze z nich:

 

  • optymalizacja treści,
  • link building,
  • strategia słów kluczowych,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • zwiększenie szybkości witryny,
  • optymalizacja metadanych,
  • poprawa nawigacji na stronie,
  • działania marketingowe w mediach społecznościowych,
  • tworzenie przyjaznych adresów URL,
  • eliminacja zbędnych przekierowań czy błędów 404.

 

Jak widać, w skład pozycjonowania sklepów internetowych wchodzi wiele zaawansowanych technik. Nic więc dziwnego, że opracowanie skutecznej strategii optymalizacyjnej i wdrożenie jej do planu marketingowego jest bardzo czasochłonnym zadaniem.

Czy warto optymalizować witryny e-commerce?

Mimo że pozycjonowanie sklepów internetowych Wix wymaga od nas zaangażowania i poszerzania wiedzy informatycznej, to jest to metoda na zdobycie wysokiej pozycji rankingowej. Samo stworzenie strony oraz tworzenie ciekawego contentu to za mało, musisz wiedzieć jak się wyróżnić w tle.